Generelle oplysninger

MiniKompagniet ApS

Præstefælledvej 135
2770 Kastrup
CVR nr.: 40862102

Telefon: 41635034
Email: info@minikompagniet.dk

Produktinformation

Brugte varer: MiniKompagniet sælger brugt børnetøj/legetøj/fodtøj m.m. Det brugte tøj og legetøj bliver gennemgået for pletter, huller, fejl og mangler og bliver sorteret. Det bliver vasket efter modtagelse inden det sælges videre i webshoppen/butikken.

OBS! Det kan forekomme, at der står navn i det tøj som er brugt.

Fodtøj bliver gennemgået for slidtage under sålen. Der vil være billede af sålen, så kan man selv vurdere slidtagen inden køb.

Nye varer: MiniKompagniet sælger også nyt tøj og legetøj m.m og det vil blive solgt med nedsatte priser i forhold til vejl. udsalgspris.

Priser

I alle varerpriser er indregnet 25% moms.

Prisen på det brugte tøj afhænger af kvaliteten, tøjmærket og tøjets generelle tilstand. Tøjet vil være væsentlig billigere end tøjets nypris

Hos MiniKompagniet tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Tøjet kan bestilles og betales på MiniKompagniets webshop og i showroom/butikken.

MiniKompagniet modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard eller Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

MiniKompagniet tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 12.00 samme dag, eller senest den næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 35,- kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med Dao, for at få den billigste fragtpris.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-5 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

MiniKompagniet sælger også brugte varer. Er der en plet eller hul eller lign. på en vare som er blevet overset og derfor ikke blevet sorteret fra er det muligt at lave reklamation.

Du kan få varen byttet til anden vare, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. MiniKompagniet vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Varen sendes til:

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varen til:

MiniKompagniet ApS

Præstefælledevj 135
2770 Kastrup

Når du returnerer varen bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 

Hvis varen skal tilbagesendes bedes vedlagt faktura på varen samt begrundelse for returneringen.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse af vare.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@minikompagniet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Fortrydelse af en del af købet: Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk at du ikke får fragtomkostninger retur, hvis du fortryder dele af dit køb

Varer undtaget fortrydelsesretten 

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Returnering 

Ønsker du at sende varen retur til os skal du sende varen til:

MiniKompagniet ApS

Præstefælledvej 135
2770 Kastrup

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular KLIK HER

Du bærer risikoen for varen fra tidspunket for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder eller det er returnering af dele af et køb), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan du rette henvendelse til info@minikompagniet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning. Den kan sendes til

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens 

Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@minikompagniet.dk